Den som väntar på något gott...

  Igår var en sådan där rolig dag då man ska besöka läkaren. Kommer dit 20 minuter tidigare för man vill ju inte vara sen. Nej, hur skulle det se ut?! Tar sin kölapp och väntar på att de röda neonsiffrorna ska visa 21 med ett efterföljande "dudu" ljud. Plötsligt händer det och ens nummer blinkar på tavlan. Man travar fram till disken och visar patientbrickan. Med några enkla tangenttryckningar hittade receptionisten rätt och ber en sitta ner i väntrum 1. Traskar dit och slår mig ner. Sen är det dags. Denna eviga väntan. Klockan blir 13:00, tiden jag fått reserverad åt mig. 20 minuter går. 40 minuer går. 13:40, Börjar frebrilt leta efter en bättre tidning än Hem och inredning. 45 minuter går och då äntligen kommer sköterskan och ropar "Linda Andersson". Studsar upp och följer efter sköterska som en lydig hund. Trodde jag skulle få komma till läkaren direkt men icke. Hon bad mig sitt ner och vänta...igen! Klockan blir 14:19. Tiden då min parkering går ut. Kul, jävligt kul. Börjar fundera på om jag skulle hinna kuta ner för att lägga i med cash, men vågar inte chansa. Hoppas istället att lapplisorna har fikarast. 14:45 och äntligen får jag lön för min eviga väntan. Världens hetaste läkare kommer fram till mig. Han presenterade sig såsom Mats. Pettersson noterade jag att han hette i efternamn. ST-läkare. All denna information genom att bara kolla på den vackra skapelsen namnskylt. Jag är inte dum jag inte. Besöket tog ca 5 minuter och jag tror inte han hann observera mitt dreglande under den tiden. Puh! Vilken läckerbit, helt klart värd väntan! Tack vare min notering om hans namn ska jag nu försöka lokalisera han på FB. Nej, nu skojade jag. Eller...?

....väntar aldrig för länge!

Over and out / L I N D A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0