Bitter? Jag? Nej, aldrig!

  Hon kom. Hon åt. Hon tog mina kläder. Hon lämnade. Det är Viveka vi snackar om. Hon hade tydligen mycket att uträtta denna fredag, allt för att hennes fullspäckade lördag skulle bli prefekt. Raka, duscha, färga ögonbryn, föra över pengar, packa...you name it! Fullt upp såhär på en fredagkväll innan en heldag på Skärholmen, grillning i Nykvarn och ett avslut på förmodligen Södertäljes hetaste uteställe (notera att jag inte har säskilt höga krav på Södertälje). Den där Viveka har minsann ett riktigt svårt liv ibland. En annan sitter i soffan. Har inte rakat benen på en månad. Har inte duschat på ett tag vilket resulterat i en hemsk odör. Kan inte föra över pengar. Har redan för mörka ögonbryn. Kan inte åka till Skärholmen och shoppa för knät inte orkar. Kan inte gå ut och skaka rumpa för knät inte klara det. Nej, jag är inte bitter. Inte alls.

 
  Nä, nu ska ni inte tro att jag är heldepp för det är jag inte. Börjar bara tycker att det vore lite kul om det hände något i mitt inte allt för händelserika liv. Jobba? Nån fest? Släktträff? Bröllop? Jag välkomnar allt sålänge det är något lite utöver det vanliga soffliggandet.


  Något jag iaf är glad över är att jag fick prata i telefonen idag.  :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0