Framtiden närmar sig

  Jag har settat framför datorn i flera timmar nu. Försöker strukturera fram en plan, en framtidsplan. Vart ska jag bo? Vad ska jag studera? Endast två frågor men ack så svåra. Det enda som är säkert är att jag inte ska vara kvar i Gnesta kommun. Men vad vill jag göra? Intresserad av vård och kemi. Drömmen vore självklart att bli läkare men då mina betyg inte är tillräckliga får jag låta det förbli en dröm. Blev nyligen lite intreserad av civilingenjörsprogrammet i kemiteknik. Verkade faktiskt kul. Fast förstod inte riktigt om det krävdes matematik E. Hoppas inte, för det har jag tyvärr inte läst. Sen finns ju apotekare, ambulansförare, barnmorska och logoped med på listan över intressanta utbildningar. Nästa fråga, vart? Tror egentligen inte det spelar så stor roll. Skulle helst av allt vilja plugga i Halmstad för att det är så mysigt där, men tråkigt nog finns det inte så många utbildningar. Annars kanske Uppsala, Växjö, Linköping eller Jönköping. Toksvårt verkligen. Men jag ger faktiskt upp sökandet för dagen och drar mig till soffan. 2 and a half med börjar snart :)

Over and out / L I N D A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0