Trvis du med ditt jobb?

Sådär ja, första arbetsdagen avklarad. Det var...annorlunda, men vad jag skrattat. Kul med ett jobb som inbjuder till skratt plus att arbetskamraterna var gudomligt trevliga. Stooooor skillnad från posten där man varken snackar ihjäl sig eller har lika trevliga arbetskamrater. Jag som älskar att snacka. Därför passa hemtjänsten mig perfekt. Då får man snacka med både personal och vårdtagare. Visst, det finns vissa rätt motbjudande incidenter men det klara man av efter ett tag. Inga problem! Men det märks att jag inte är van vid tidig uppstigning på morgonen. Däckade nämligen i sängen direkt efter middagen. Helt slut!

Som Mange Schmidt skulle säga. Dags för en dusch, inte lukta usch.

Over and out  / L I N D A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0