Trettondagen

Asså vad firar man en dag som denna? Det är ju röd dag men varför. Nån som vet? Hör av dig :)

Igår var det jobb. Kallt som satan var det på min snygga gula postenmoppe. Men vart eftersom ett par trappuppgångar blev avklarade fick jag upp kroppstemperaturen till normala grader. Efter jobbet gick det fort hem till duschen o sen in till Björn. Där bjöds det på falukorv o potatismos. Smaskens! Vart kvällen tog vägen sen vet jag inte riktigt. Vi kollade på tv. Björn somnade. Han vaknade. Vi köpte chips o godis. Kollade på sportens årskrönika. Jag somnade. Jag vaknade sen lagom till halv 2 när JVM finalen skulle spelas. Medan jag sov hade Björn fixat våffeljärn och gjort smet. Vi turades sedan om att hålla våffelkollen. Skulle kunna säga nåt smart om matchen men det finns inte mycket att säga, mer än att Sverige förlorade. Förresten är det en upplevelse att kolla hockey med Björn Theorén. Han hatar alla som inte spelar i Sverige, pratar med sig själv och svarar kommentatorerna ;) haha.

Dagen idag har vart segare än segast. Är såå trött. Det svider i ögon. Skulle vilja somna här o nu men då kommer jag inte somna ikväll så då kommer jag vara toktrött på jobbet imorgon o det vill jag inte.

Satt nyss och kollade på massa gamla kort. Det är sjukt så kul man har haft under året. Allt man gjort. Vissa av de saker man gjort vet man aldrig mer kommer hända. Det är tråkigt men sant. Sen alla nya underbara människor man lärt känna och sen dom underbara människorna som man redan kände. Hoppas man aldrig förlorar någon av dom.

Nej nu ska jag nog påbörja en årsresume för 2008.

See you around!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0