Första dagen på sista terminen

Ja det är faktiskt sant. Idag var den första dagen på sista terminen på Tumba gymnasium. Det känns som att åren gått så fort sen jag för första gången klev av  tåget vid Tumba stationen. Om drygt 5 månader kommer jag inte längre ha trygga skolan bakom mig utan måste stå på egna ben. Måste medge att jag har blandade känslor inför studentdagen den 29 maj. Visst ska det bli skönt att slippa att plugg för ett tag men att jobba är ju minst lika krävande.

Fick tillbaka lite uppsatser som jag skrev i början av gymnasiet. Huh, så hemskt. Skäms över det jag skrivit. Men en smart mening avslutade jag en uppsats med:

"När jag läser det här i 3:an hoppas jag att jag har blivit positivare, starkare och att jag
har förstått att livet är fullt av motgångar som måste övervinnas"


Nog är jag positivare (lite iaf) och framför allt gladare. Jag är definitivt starkare (dvs bry mig mer om mig själv o försöker strunta i alla andras åsikter) än för 2,5 år sedan. Jag har numera förståelse för att livet är fullt av motgångar som alltid går att lösa på något vis bara man verkligen vill och  att man inte alltid kan vara bäst trots att man bra gärna vill. Jag har, enligt mitt eget tycke, med andra ord utveckals och förändras rätt rejält under dessa år på TGY. Om det är till det bätte eller sämre är jag 100 % säker på att det råder delade meningar om...

Mitt schema den här terminen är förresten riktigt soft. 2-3 lektioner varje dag o slutar inte senare än 15:00, o min tidigaste morgon är klockan 9:00. Det är skönt och jag tycker att vi är värda det =D

Fixat MVG i svenska B och VG i engelska B. Rätt nöjd. Saknas dock ett M framför det sistnämda betyget ;)

Jag tänkte skriva lite om helgen som var men det tar jag kanske lite senare. Fysikboken kallar!

Over and out / Linda Marie Andersson

Kommentarer
Postat av: Linnea

"Jag önskar mig lycka till de tre nästkommande åren" hahah ;)

2009-01-12 @ 20:36:48
URL: http://svenssondufva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha som sagt jag skäms! haha

2009-01-12 @ 22:11:51
Postat av: Linda

Haha som sagt jag skäms =P

2009-01-12 @ 22:12:48
Postat av: sis

jag håller med till 100% om att du blitt mycket gladare :)

däremot måste jag få säga, att jag hatar ditt schema :D

2009-01-15 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0