Lördagslyx

  Äta bör man annars dör man. Så står det på Martinas facebookprofil. Faktum är att det stämmer ju. Sitter här i min säng och håller på att dö av hunger. Min familj har lämnat mig utan mat för andra kvällen i rad. Andra kvällen i rad? Hallå?! Det är ju jag som är tonåring och ska lämna dom. Istället är det jag som frågar "Måste ni åka? Ni kommer inte hem så sent va?" Tror att hela situationen grundar sig i lathet och tristessen av att bo i den här byn.  Jaja, låt oss återgå till maten. "Men mat då?" undrade jag frågande när mamma tog på sig jackan för att lämna mig ensam här i Björnlundaskogarna. "Ja, vi ska äta på Kolgrillen" sa hon och flinade. Jaha, tack för den. Dom drar på restaurang och lämnar mig kvar med nothing at all. Eller visst, det finns skorpor och risifrutti. Yummie!

Over and out / L I N D A


If I had just one wish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0