Upp som en sol och ner som en pannkaka

  Det uttrycket stämmer i på dagens mest komiska incident. Saken är den att jag har ställt upp mig på vikarielistan på dagis av anledningen att jag är förfärligt förtjust i att umgås med barn. Så när jag på kvällens hockeymatch mellan Gnesta Bluewings och Vita Hästen får sms av Eva. Det är alltså hon som ansvarar för dagisvikarier i Gnesta kommun. Sms:et lyder: Hej Linda! Vill du jobba på Sjöstugen på tisdag mellan 11:30-13:30? Trots att det var en pisstid blev jag kanonglad och nästan larvig. Fråga min syster och fröken Ahlstrand. Iaf, jag svarade glatt på sms:et. Hejsan! Ja absoult. Kanonkul ju. Men mitt polispapper har inte kommit än. Gör det något? Vilken avdelning ska jag vara på? Jag trodde alltså att jag skulle ta hand om barn, men när jag fick svar insåg jag snabbt att så inte var fallet. Jag ska nämligen plocka disk och diska. Hahaha. Skrattade så vi höll på att dö. Jag = bortgjord. Jaja, jag får iaf se ungarna =P

Over and out / L I N D A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0