Snart blir någon lycklig

Idag har jag blivit blodgivare =D Bra va?! Har sedan länge velat bli blodgivare men när jag gick till blodcentralen första gången var jag inte 18 o då får man visst inte ge blod. Så nu när jag såg på tvapparaterna i skolan att blodbussen var i Tumba tvekade jag inte en sekund på att bege mig dit. Väl där fick man skriva i en hälsodeklation och jag jag led varken av allergier eller något annat  så jag blev godkänd som blodgivare. När formulären var ifyllda fick jag lägga mig i en skön stol o fick en lite föreläsning om hur det gick till o så. Eftersom att det var första gången som jag var där så fick jag ta lite olika blodprover för att kolla hiv, hepatit o lite sånt. Så om några veckor får jag veta om jag blir godkänd på det o då får jag gå o ge blod! Känns bra att jag äntligen tog mig tid att fixa det där. Sen blir det typ 3-4 ggr om året som man ger blod. 425ml varje gång. Och eftersom att man har dryga 5 liter blod så kan man ju faktikst bjuda på det. Tänk alla som behöver det. Tänk också på att om du någon gång behöver blod så vore det  ju hemskt om det inte fanns något som du kunde få. Så mitt råd till er gott folk är att ge blod, för den goda saken skull =) Du får faktiskt en macka och en festis.

Förövrigt så gick småföretagandeprovet kanon idag :)

Nu ska jag..nä ni får gissa vad jag ska göra. Kanske inte blir så svårt ;-) good luck!

"Först så köper vi flingor, sen så köper vi ost. Sen pantar vi flaskor. Sen så köper vi lök"  hahah =)


Kommentarer
Postat av: Linnea

what?! fick ni festis och macka? det fick inte jag :/

2008-10-08 @ 20:09:23
Postat av: Maija

Åå vad duktig du är Linda! Ska jag också göra när jag fyller :)

2008-10-08 @ 22:24:18
Postat av: Linda

Japp det fick jag minsann fast tog bara en festis :D



Det tycker jag verkligen att du ska göra Maijsan :)

2008-10-09 @ 16:09:09
Postat av: Anonym

Det är verkligen jättebra gjort att lämna blod, tyvärr är jag ju sååååå spruträdd så skulle aldrig klara av det..



/you know who ;)

2008-10-09 @ 19:16:43
Postat av: Linda

haha klart jag vet vem du är "you know who". Men det är bara att övervinna rädslan vettu. Jag ska nog fixa bort den där spruträdslan, trust me ;-)

2008-10-10 @ 14:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0