Making a dream come true

Sitter här. I mitt gula hus. I köket. Vid bordet. På en stol. Och sträckläser Onkel Toms stuga. Nu kanske ni tror att "wow, vilken bra bok det måste vara eftersom att hon sträckläser den" men jag kan tala om för er att det inte är anledningen till mitt desperata läsande. Det är nämligen såhär att på fredag ska jag lämna in ett arbete som handlar om just denna roman. Allt ska vara med, författarporträtt, referat, analys o diskussion. Trodde faktiskt att jag skulle slippa undan med att bara läsa halva boken men icke, kunde inte analysera speciellt mycket så nu sitter jag här. Har läst som en tok sen jag kom hem från skolan och har nu endast 56 sidor kvar, eller aa 56 sidor o en fjärdedel för att vara exakt ;-)
Är dock klar med författarporträttdelen, det känns skönt. O tror faktiskt att jag har tillräckligt med kött på benen för att skriva resten nu. Så jag får läsa klart boken någon annan dag! Förresten så är den att rekommendera, grym bok =)

Återkommer kanske senare för nu ska jag skriva klart det där o sen belöna mig själv med en dusch o Andra Aveyn, o är jag inte klar innan kvällen slut så blir det ingetdera ;-) haha

Ciao bella!

Kommentarer
Postat av: Martina

Men den är ju bra ju, tror jag? Är det inte han som våldtar? stackarn.

2008-10-21 @ 20:04:38
URL: http://martytaengh.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo den är grym skrev jag ju :) Nej de handlar om slavar, inte våldtäckt. Har du verkligen läst den Marty? ;p

2008-10-21 @ 22:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0