Jag har skaffat pojkvän

Gårdagskvällen va grym. Den innehöll allt o lite till. Den innehöll dans, cider, fulla gamlingar, bröllop(!), slagsmål, bekännenelser, nya bekantskaper, sånger, fulla ungdomar, tal i mängder, tårar, lekar, god mat, Razz, bra musik, skoskav, himmelskt tårta och massa, massa skratt. O vet ni vad? Det va på en 40-års fest i Halmstad. Mina förväntningar inför kvällen var inte ett dugg höga utan snarare det motsatta. Men ack så fel jag hade. Det börjades med största chocken för kvällen nämligen ett giftermål. Det var Pernilla som stod brud o födelsedagsgubben Håkan , min farbror som var brudgum. Ingen visst om det så det blev jätte lyckat o startade kvällen på bästa tänkbara sätt. Kvällen fortsatte med middag i form av buffé. Under middagen blev det en hel del skönsång och tal som väckte skratt hos de flesta. När dansgolvet sedan "öppnades" blev det full fart direkt. Det var inte tomt på dansgolvet en sekund o det blev bugg och shaking av ass med de flesta, gamla som unga =)

Min käre kusin Johan, som förövrigt  på något mystiskt vis har lyckats med bedriften att springa in i en flaska ;-), gjorde kvällen kanon. Det bästa var när han blev förföljd av en 40-årig tant för att hon tyckte han dansade så himla bra o ville dansa ännu mer med honom. Han o jag stod ute o konverserade när hon kommer ut o  vill få med honom in. I ett desperat försök att undvika att bli insläppad av kvinnan tar han armen om mina axlar o säger: "Har du träffat min flickvän?" Jag trodde jag skulle dö av skratt. Men jag höll masken o hon tyckte det var så orättvist att jag skaffat en sån snygg o dansant pojkvän. Tyvärr hjälpte inte Johans lögn o vi blev båda två insläppade igen, men kul va det! Haha =D

Kom hem för ett par timmar sedan o jag satte mig i direkt o började plugga historia. Måste faktiskt säga att jag haft roligare. Men nu kallar den på mig igen så det är bara att bege sig till köket för ännu en timmes historiaplugg, wieee!

Hasta la vista baby!

Ps, Vi åt delikata räkmackor precis Ds.


Kommentarer
Postat av: Maija

Men ååh, jag trodde du hade blivit flickvän på riktigt ;) Men det låter som en toppen helg iaf! När ses vi? :D

2008-11-02 @ 23:16:56
Postat av: Linda

Haha det va lite det som var tanken kanske ;) Ja det var verkligen en grym helg! Jadu, när kan du din upptagna kvinna? Ringer dig snart :P

2008-11-03 @ 18:10:25
Postat av: hanna

HA HA HA... johan har ju fått vara din pojkvän förut om jag minns rätt

"va är du tillsammans med honom? han har ju förfan ett fågelbo i huvudet" HAHA

2008-11-04 @ 22:28:00
Postat av: Linda

Haha just det! På fotbollsskolan =D hahaah

2008-11-05 @ 09:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0