Nyvaken och helt lost

Posten-Kent ringde mig precis. Han som säger till när man ska jobba o så. Jag låg o sov vid tidpunkten han ringde så var inte riktigt med i svängarna.

- (med hes morgonröst) Aa det är Linda.
- Godmorgon! Det är Kent från Posten här. En chansning bara. Är det ledig idag eller går du i skolan?
- Va?! Ska jag jobba? Vad är klockan? (panik)
- Nja, asså...
- Vad är klockan?! (panik)
- Haha nej det jag undrar är om du är ledig idag och kan jobba?
- Jaha. Ja, jag är ledig.
- Jaha, men kan du jobba då?
- Ja, jag är ledig.
- Haha, men kan du jobba idag?
- Javisst kan jag det. Vilken tid? Vad är klockan?
- Men säg klockan 14:00. Då får du fixa eftersändiningar och lite sånt. Klockan är 11:00 nu så då hinner du ju vakna till liv också.
- haha, ja vi får hoppas det. Då ses vi klockan 14:00 då. Hej så länge!

Lärdom av detta: Ring inte mig när jag sover. Jag är helt lost.

Nu ska jag ta itu med städning av mitt väldigt orena rum. Det lär tar tid gott folk!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Maija

haha charmigt ;)

2008-12-17 @ 18:29:18
Postat av: hanna

linda när hon är som piggast, ser dig framför mig också, haha

2008-12-17 @ 19:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0