Spektroskopi?!

Vet ni vad det är? Spektroskopi? Om ni gör det kan ni väl vara så vänliga att höra av er till mig. Jag håller nämligen på att skriva en labbrapport o teorin ska handla om just spektroskopi. Men jag har ingen aning om vad det är för något. Hittar inte en enda internetsida om det o så förstår jag inte det som står i kemiboken. Jag tror seriöst att dom som skrev den glömde bort att skriva på svenska. Liksom förstår någon det här " Absorbans är ett mått på absorpation av ljus och definieras som lg där lo är intensiteten före passage och I är intensiteten efter passage". Inte gör jag det. Så jag vädjar till alla mina läsare att hjälpa mig förstå. Ring o förklara, skicka länkar eller gör vad som än faller dig in! Help me!

Jaja, åter till landet där spektroskopin härjar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0