Snart bojkottar jag SL!!

Dagen börjar bra utan några större problem. Fysik, matematik o bioligi stod på schemat. Slutade kl 13:00, riktigt skönt o glad som en lärka sätter jag på 13:22 till Södertälje centrum. Eftersom att jag tog 13:22 tåget innebar det att jag hade en hel halvtimmes marginal tills Gnestatåget skulle avgå från Södertälje hamn. Väldigt smart av mig att göra så eftersom att tåget från Tumba som skulle gå en kvart senare kanske var försenat lr så för man vet ju aldrig men SL. Men iaf tillbaka till tåget som jag sitter på. Det rullar utan problem förbi Rönning men stannar i Östertälje pga av broöppning så Östertälje är tågets slutstation. Lungt o fint kliver jag o säkert tusentals andra passagerare av (kanske inte riktigt så många men det var riktigt trångt på perrongen). Jag tänke att det gjorde ju inte så mycket eftersom att nästkommade tåg skulle ansluta precis till Gnestatåget =) Slog mig ner på en parkbänk o glassade i solen. Sen plötsligt hör jag en kvinnlig röst: "Pendeltåg mot Södertälje centrum beräknas vara cirka 11 minuter försenat. Vi beklagar förseningen". What?! Det kan ju inte bli så illa att jag lyckas missa Gnestatåget...trodde jag ja. 11 minuter efter uttalandet från högtalarna anländer tåget o åker sakta men säkert in till Södertäljehamn o vart är fasiken är Gnestatåget?! Borta, det hade redan åkt. Fy fan! =( Så jag fick åka in till Södertälje o sätta mig på tåget o vänta ytterligare en halvtimme. Satte till o med upp fötterna på det motstående sätet, enbart i protest mot SL o dess förseningar. Ha, där fick ni! =)

Väl hemma började jag skriva på min engelskauppsats som ska lämnas in imorgon. Har precis skrivit exakt 400 ord så det skulle kunna räcka eftersom att man ska skriva mellan 400-600 ord. Fast känns ju sådär att ligga precis på gränsen så ska försöka knåpa ihop några fler väl valda ord.

Take care! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0